Returer av defekta eller oöppnade produkter inom 30 dagar

Returer av defekta eller oöppnade produkter inom 30 dagar

För oss på Mifo är det viktigt att du är nöjd. Om din produkt är defekt, eller om du inte har öppnat den (d.v.s. att du inte brutit förseglingen i plast), så gör vi det enkelt för dig att göra en retur inom 30 dagar från ditt köp. Kontakta oss helt enkelt med ditt ordernummer och en beskrivning av problemet. Innan vi kan göra en återbetalning måste din produkt ha kommit fram till vårt returcenter i Storbritannien. Vår returavdelning ger dig detaljerad information när du ber om att göra en retur.

Returer av öppnade produkter inom 30 dagar

Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda med sina köp, så vi erbjuder möjligheter för produkter som har öppnats och använts men som du inte längre vill behålla inom 30 dagar. Vi kan tyvärr inte erbjuda en fullständig återbetalning av öppnade, använda produkter (enligt tillverkarens standarder) inom 30 dagar. Inom 14 dagar från dagen du tar emot produkten har du rätten att ångra ditt köp och att få tillbaka hela beloppet, så länge du inte har använt produkten. Du har dock rätten att öppna förpackningen och inspektera varan.

För att kunna erbjuda våra produkter och tjänster måste vi betala för research och utveckling, personal, lager, underleverantörer och fraktbolag. Samtidigt är det viktigt för oss att varje kund blir nöjd. När du skickar tillbaka en produkt måste vi därför utföra och bekosta följande:

  1. Packa upp och inspektera produkten och dess tillbehör i vårt returcenter
  2. Grundligt rengöra produkten och alla tillbehör samt avlägsna eventuella tecken på användning
  3. Rensa enhetens minne och återställa all mjukvara till fabriksinställningar
  4. Ersätta emballaget och paketera om produkten
  5. Lägga ut och marknadsföra produkten på sekundära marknader (som en öppnad produkt)
  6. Paketera och skicka produkten till ny kund

För att täcka dessa kostnader kan vi enligt eget omdöme erbjuda återbetalningar för öppnade produkter minus kostnaderna ovan, enligt följande tabell:

  • Mifo O5 Standard, PLUS och Professional: 20 %
  • Mifo O7 Standard: 20 %
  • Övriga produkter: 10 %

Om du vill returnera en öppnad produkt inom 30 dagar från ditt köp, vänligen skicka ett e-postmeddelande, ring oss eller chatta med oss och ange ditt ordernummer samt en beskrivning av felet med produkten. När din retur har ankommit till vårt returcenter i Storbritannien kan vi genomföra en återbetalning, minus eventuella avgifter för behandling och hantering. Vår returavdelning tillhandahåller detaljerad information när du kontaktar oss för att göra en retur. Vänligen notera att förväntad tid för återbetalningar kan påverkas av din bank. Vi gör vårt bästa för att minimera behandlingstider.

Vänligen läs igenom reglerna och bestämmelserna nedan. Vi kan inte under några omständigheter erbjuda återbetalningar för returer som inte följer denna policy.

Regler och bestämmelser för returer och återbetalningar

Dessa är Mifos (”Mifo”, ”vi” eller ”oss”) allmänna riktlinjer för returer. Policyn gäller endast för produkter som köpts direkt från Mifos webbsida. Alla returer måste uppfylla riktlinjerna för att individuell returpolicy ska gälla.

Återbetalningar för returer kan betalas ut minus avgifter för behandling och hantering. Dessa kostnader beräknas ut som en procentandel av det totala priset då köpet genomfördes, enligt följande:

  • Mifo O5 Standard, PLUS och Professional: 20 %
  • Mifo O7 Standard: 20 %
  • Övriga produkter: 10 %

Vi vill erbjuda våra kunder kvalitetsprodukter till lägsta möjliga pris. Dock kan det finnas tillfällen då lägre priser kan ses för samma produkter hos andra webbaserade eller fysiska återförsäljare. Vi erbjuder ej prismatchning och accepterar ej heller returer baserat på att kunden hittar ett lägre pris för samma produkt eller liknande produkter. Vi uppmuntrar alla våra kunder att jämföra priser innan de gör ett köp.

Alla nya produkter med obrutet emballage kan skickas tillbaka till Mifo inom 30 dagar av köpet, med undantag för varor på rea eller som markerats ”final sale”. När vi har inspekterat de returnerade varorna betalar vi tillbaka kundens pengar, minus fraktkostnader. Returer skickas till vårt returcenter i Storbritannien. För fullständig information om returer till Mifo, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Produkter som tas emot av Mifo i följande skick är ej berättigade till returer och kan avvisas:

Produkter som inte köpts direkt från en av Mifos webbsidor.

Produkter som inte uppvisar den angivna anledningen till returen (till exempel en produkt som returnerats då den inte fungerar men som vid inspektion fungerar korrekt).

Produkter med saknad, skadad, ändrad eller av annan anledning oläsbar etikett med serienummer, tillverkarens modell eller delnummer och/eller garantietikett.

Produkter som returneras utan allt emballage och alla tillbehör, inklusive lådan som produkten presenteras i, bruksanvisningar, sladdar och alla andra artiklar som inkluderades med produkten. Returer som tas emot i detta skick kan medföra en avgift för behandling och hantering eller avvisas.

Produkter där UPC-koden har avlägsnats från emballaget.

Produkter som uppvisar fysisk skada.

Produkter som du har fått rabatt för, som visar ett reapris eller som rabatterats vid köptillfället.

Produkter som uppvisar tecken på att de har ändrats eller anpassats på något sätt.

Paket som stulits eller kommit bort.

Vi använder ledande fraktbolag för att skicka försändelser till våra kunder. Vi kräver ej signatur vid leverans och tillåter att fraktbolaget lämnar paketet på en säker plats, såsom vid dörren eller hos en granne. Alla leveranser dokumenteras med fotografering och GPS-bevis på leverans med datum och tidsstämpel. Vid dokumenterad leverans bedömer vi att vår skyldighet till kunden har uppfyllts. Vänligen läs stycket nedan för vidare information om ditt paket har stulits eller om det saknas.

Det är möjligt att du kan be att fraktbolaget inte lämnar ditt paket utanför dörren. Det är även möjligt att du kan kräva att signera för paketet. För vidare information, vänligen skicka ett e-postmeddelande till support@mifo.se med ditt ordernummer inom 24 timmar av din beställning.

Om ditt paket stjäls efter dokumenterad leverans till dig måste du göra en polisrapport inom 14 dagar av dokumenterad leverans innan vi kan göra en återbetalning eller skicka en ny produkt. Vänligen skanna och skicka in en läsbar kopia av din polisrapport till support@mifo.se inom 14 dagar från det ursprungliga leveransdatumet. Vi kan ej erbjuda återbetalningar eller ersättningar efter denna tidsperiod på 14 dagar.

Med vänliga hälsningar,

Teamet på Mifo